Żłobek

Przedszkole

Tel. 604 472 570, 32 266 07 21 Tel. 535 172 235

Język Angielski z muzyką i zabawą
Jeżyki

Jeżyki

PLAN MIESIĘCZNY GRUPA- „ JEŻYKI" 

NAUCZYCIEL:  KATARZYNA TERLECKA

PAŹDZIERNIK 2019
 

BLOKI TEMATYCZNE

1.    Dary jesieni

2.    Dbamy o zdrowie

3.    Jesienią w parku i w lesie

4.    Zabawy na jesienne wieczory

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

·         Rozpoznawanie warzyw i podawanie ich nazw.

·         Kształtowanie umiejętności posługiwania się przymiotnikami; rozszerzanie słownika czynnego dzieci.

·         Rozpoznawanie owoców i podawanie ich nazw; posługiwanie się określeniami: twardy, miękki.

·         Wdrażanie do profilaktyki zdrowotnej poprzez zdrowe odżywianie się.

·         Poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat grzybów; wdrażanie do zachowania szczególnego bezpieczeństwa podczas ich rozpoznawania i zbierania.

·         Usprawnianie małej motoryki poprzez zabawy z plasteliną.

·         Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy drzew liściastych (kasztanowiec i dąb) oraz ich owoców.

·         Układanie kompozycji z materiału przyrodniczego; rozwijanie kreatywności; zachęcanie do podejmowania nowych wyzwań.

·         Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez tworzenie i kontynuowanie prostych rytmów ruchowych, słuchowych i graficznych.

·         Usprawnianie małej motoryki poprzez naklejanie drobnych elementów.

·         Wdrażanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych.

·         Rozwijanie kompetencji językowych; poszerzanie słownika dzieci na podstawie pojęć nadrzędnych.

·         Rozumienie znaczenia wyrażenia zdrowe odżywianie się.

·         Zapoznanie dzieci z pracą lekarza pediatry; kształtowanie właściwego zachowania podczas wizyty u lekarza; zachęcanie dzieci do przełamywania lęku przed wizytą w gabinecie lekarskim.

·         Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych.

·         Rozpoznawanie i podawanie nazw części garderoby; klasyfikacja ubrań.

·         Podnoszenie kompetencji matematycznych poprzez kształtowanie rozumienia liczby w aspekcie kardynalnym; przeliczanie w zakresie 1–3; określanie, ile jest elementów.

·         Rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia człowieka.

·         Poznanie znaczenia ruchu dla zdrowia; zachęcanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym.

·         Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

·         Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku.

·         Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.

·         Liczenie w dostępnym zakresie; porównywanie liczebności zbiorów i tworzenie zbiorów równolicznych.

·         Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

·         Zapoznanie z wyglądem i nazwami różnych orzechów (włoski, laskowy).

·         Poznanie zwyczajów zwierząt szykujących się do zimy; rozpoznawanie zwierząt i podawanie ich nazw.

·         Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią (przebarwianie się liści i ich opadanie).

·         Tworzenie obrazu do muzyki.

·         Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku; zebranie eksponatów do kącika przyrodniczego.

·         Nabywanie odwagi w malowaniu ręką; utrwalanie nawyków higienicznych i porządkowych.

·         Doskonalenie wyobraźni ruchowej poprzez zabawę przy muzyce; kształcenie słuchu i poczucia rytmu.

·         Wdrażanie do umiejętnego korzystania z plasteliny, doskonalenie sprawności manualnej.

·         Wykonanie kukiełek do teatrzyku zgodnie z poleceniem n.; próby odgrywania różnych scen z życia za pomocą kukiełek (inicjowanie zabaw teatralnych).

·         Czerpanie radości ze wspólnej zabawy; nabywanie umiejętności rzucania i łapania piłki.

Zadania do codziennej realizacji:

·         Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań– zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.

·         Zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.

·         Zabawy przy muzyce – ruchowo-rytmiczne – rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem

·         Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.

·         Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

 

ŚWIĘTA NIETYPOWE OBCHODZONE W GRUPIE „JEŻYKÓW”

- Światowy dzień uśmiechu

- Dzień Poczty Polskiej i znaczka pocztowego

- Dzień jaja

- Światowy Dzień mycia rąk

 

WIERSZYK

Mam trzy lata trzy i pół
Do przedszkola chodzę z workiem
I mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia,
znam wierszyk o koteczku
i tchórzliwym koziołeczku
Do przedszkola chętnie wracam
Bo tu jest wesoła zabawa

PIOSENKA

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.          (dzieci  stoją w kole przeplatając palcami
Kolorowe listki na wietrze szumiały.                      machają rękoma w górę i w dół)
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.          (dzieci podnoszą ręce do góry i machają nimi na boki)
Szu, szu, szu, wirowały w koło.           (obracają się w kółko wokół własnej osi
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
 
     Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.           ( Dzieci ocierają pot z czoła)
     Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.           (podskakując przysiadają do ziemi)
     Hop, hop, hop, tak sobie skakały.               (stojąc delikatnie podskakują
     Hop, hop, hop, w koło wirowały.              (podskakują i kręcą się w kółko wokół własnej osi)
     Hop, hop, hop, tak sobie skakały
     Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.        (dzieci podskakując przysiadają
Kolorowe listki skończyły zabawę.            Siedząc na ziemi przeciągają się
Cicho, sza, listki zasypiają.                          Kładą palec na buzię, kładą głowę na złożonych
Cicho, sza, oczka zamykają.                rękach jak do spania
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

 

 

 

 

 

Partnerzy:

Projektowanie stron WWW: NETA.PL