Żłobek

Przedszkole

Tel. 604 472 570, 32 266 07 21 Tel. 535 172 235

Język Angielski z muzyką i zabawą
BIEDRONKI

BIEDRONKI

PLAN MIESIĘCZNY GRUPA 4 LATKÓW („Biedronki”)
Nauczyciel: Aneta Modrzejewska - Wypych


STYCZEŃ 2018


BLOKI TEMATYCZNE:
  1. Bajki, baśnie, bajeczki
  2. Karnawałowe stroje
  3. Prezenty dla babci i dziadka
  4. Czyj to dom?
 
          1. Bajki, baśnie, bajeczki
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Okazuje szacunek wobec innych osób
  • Potrafi mówić o swoich potrzebach i emocjach
  • stosuje w wypowiedzi nowo poznane wyrazy dotyczące osób, rzeczy i zjawisk
  • Próbuje kreślić linie ciągłe w granicach konturu
  • Dzieli proste wyrazy na sylaby
  • Samodzielnie lub we współpracy tworzy proste, oryginalne kompozycje przestrzenne z pasujących do siebie elementów
  • Prawidłowo podaje liczbę przedmiotów, podaje liczebność zbiorów
  • Tworzy kompozycje w wykorzystaniem techniki kolażu
  • Potrafi opisać pogodę za oknem
  • Nazywa i rozpoznaje zjawiska atmosferyczne
  • Potrafi wymienić obserwowalne zmiany w pogodzie
  • Prawidłowo posługuje się określeniami położenia: na prawo, na lewo
  • Jest zainteresowane działaniem biblioteki – zadaje pytania, wypowiada się na temat książki
  • Stosuje w wypowiedziach nowo poznane słowa: biblioteka, czytelnik
  • Akceptuje i przestrzega ustalone zasady
  • Dba o ład i porządek w swoim otoczeniu
  • Aktywnie bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • Wykonuje dowolne i tematyczne prace plastyczne
  • W skupieniu słucha muzyki poważnej
  • Opowiada treść swoich prac, tworzy rozbudowane wypowiedzi
  • Rozpoznaje i nazywa usłyszane odgłosy i dźwięki
  • Doskonali sprawność narządów artykulacyjnych w toku zabaw
  • Wskazuje różnicę i podobieństwa między obrazkami
  • Klasyfikuje przedmioty według jednej, dwóch i więcej cech
  • Wyraża emocje za pomocą ekspresji plastycznej
  • Stosuje różne techniki plastyczne
  • Umie opisać słownie usłyszane dźwięki
  • Podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
  • Przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie będą skutki czynności manipulacyjnych na przedmiotach i wnioskuje o wprowadzonych i obserwowanych zmianach
  • Wykazuje się odpornością emocjonalną, konieczną do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach – spokojnie czeka na swoją kolej, łagodnie reaguje w sytuacjach przegranych
  • Potrafi opisać cechy charakterystyczne książki, łącząc prawidłowo formę gramatyczną przymiotnika z rzeczownikiem
 
          2. Karnawałowe stroje
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Potrafi współdziałać w zespole
  • Odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługując się, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem
  • Umie posługiwać się rekwizytami
  • Segreguje przedmioty i uzasadnia, dlaczego do siebie pasują
  • Uważnie słucha recytacji wiersza i zadaje pytania dotyczące jego treści
  • Dostrzega elementy humorystyczne w utworze literackim
  • Próbuje ułożyć krótkie opowiadanie związane  oglądaniem obrazka
  • Zna znaczenie słowa karnawał
  • Wie, jakie tradycje są związane z okresem karnawału
  • Bierze aktywnie udział w ćwiczeniach oddechowych
  • Odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem
  • Mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji
  • Poprawnie reaguje na pozytywne i negatywne uwagi
  • Słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada się na jego temat
  • Wyraża swoje myśli, emocje w formie muzycznej
  • Omawia ilustracje
  • Opisuje wygląd masek karnawałowych
  • Zna treści popularnych bajek
  • Określa miejsce na kartce papieru
  • Doskonali sprawność manualną
  • Doskonali sprawność oddechową w toku różnorodnych zabaw
  • Nabywa poczucia własnej wartości
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków występujących w najbliższym otoczeniu
  • Doskonali sprawność rzutu i chwytu oburącz
  • Reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa, dynamiki dźwięku
  • Dostrzega różnice i podobieństwa
  • Właściwie orientuje się w otoczeniu i schemacie własnego ciała
  • Potrafi zainscenizować opowiadanie z wykorzystaniem techniki teatru cieni
  • Umie posługiwać się rekwizytami
  • bierze aktywny udział w organizowanych zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazowej
  • Ustala wynik dodawania i odejmowania
  • Prowadzi obserwację ukierunkowaną
 
          3.  Prezenty dla babci i dziadka
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Bawi się zgodnie z innymi dziećmi
  • Rozpoznaje odgłosy z otoczenia
  • Stosuje określenia przymiotnikowe do opisywania cech przedmiotów
  • Umie liczyć kroki, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności
  • Prowadzi dialog, zadaje pytania poszukuje odpowiedzi
  • Słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada się na jego temat
  • Czerpie radość z uczestnictwa we wspólnych zabawach
  • Dostrzega powtarzalność rytmów w utworze muzycznym
  • Stosuje różne techniki plastyczne- wykorzystuje materiał przyrodniczy
  • Dba o zdrowie swoje i innych
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach słownych
  • Aktywnie bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • Wykazuje spontaniczna aktywność ruchową
  • Doskonali sprawność narządów artykulacyjnych w toku zabaw
  • Dobrze orientuje się w schemacie własnego ciała
  • Reaguje ruchem na zmianę tempa i dynamiki muzyki
  • Umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzyką, przechodząc z marszu do biegu
  • Samodzielnie prowadzi proste doświadczenia
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa
  • Potrafi określić kierunek w przestrzeni, stosując określenia: na, obok
  • Poznaje słowa związane z określoną tematyką
  • Akceptuje ustalone zasady
  • Umie reagować na fazę wdechu i wydechu
  • Poprawnie stosuje określenia wielkości: mały, średni, duży
  • Grupuje obiekty w sensowny sposób i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne
  • Potrafi opisać wygląd swoich dziadków
  • Dostrzega i rysuje szczegóły postaci człowieka
  • Odczuwa radość i przyjemność z wykonania prezentów dla najbliższych
  • Chętnie uczestniczy w uroczystościach przedszkolnych
 
          4.  Czyj to dom?
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
  • Wykonuje kompozycje linearne techniką stemplowania
  • Zna różne znaczenia słowa dom
  • Rozpoznaje i nazywa domy wybranych gatunków zwierząt
  • Rozpoznaje i nazywa typy domów ludzi
  • Słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada się na jego temat
  • Chętnie uczestniczy w rozmowach
  • Doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
  • Odtwarza struktury dźwiękowe
  • Wykonuje polecenia według określonego wzoru
  • Umie odpowiedzieć na postawione pytanie
  • Przelicza elementy zbioru zgodnie z własnymi możliwościami
  • Tworzy zbiory
  • Dostrzega różnice i podobieństwa pomiędzy określonymi przedmiotami
  • Umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzyką, przechodząc z marszu do biegu
  • Stosuje określenia duży – mały
  • Sprząta po skończonej pracy
  • Potrafi wyrazić swoje emocje mimiką i ruchem
  • Wykonuje podstawowe kroki taneczne
  • Stosuje określenia: na, pod, obok
  • Ćwiczy umiejętność chodzenia po okręgu ze zmianą kierunku
  • Dzieli zdania na wyrazy
  • Jest samodzielne w czasie ubierania się przed wyjściem do ogrodu
  • Potrafi prowadzić dialog
 
"Kup mi, mamo, książeczkę"  - wiersz Tadeusz Kubiaka
 
Kolorowe książeczki,
kolorowe bajeczki,
w kolorowych bajeczkach
kolorowy jest świat.
 
Kup mi, mamo,książeczkę,
przeczytamy bajeczkę,
a w bajeczce tej – dziwy.
Każdy poznać je rad.
 

„Kopciuszek sprząta” - opowieść ruchowa

            Kopciuszek śpi przy kominku. Rano wstaje zakłada swoją podarta sukienkę, buciki i zabiera się do sprzątania. Na początek wyciera kurze z szafek, następnie zmywa podłogę. Musi jeszcze poprasować suknie swoich sióstr na bal. Macocha karze ugotować dziewczynie obiad. Kopciuszek biegnie do studni po wodę na zupę. Niesie ciężkie wiadro z wodą. Nalewa wodę do garnka i wrzuca warzywa. Dziewczynka miesza zupę. Po obiedzie zmywa naczynia, zamiata. Potem myje jeszcze okna. Musi wspiąć się na palce, aby umyć je dokładnie. Wieczorem jest bardzo zmęczona i kładzie się spać przed kominkiem.

Partnerzy:

Projektowanie stron WWW: NETA.PL