Żłobek

Przedszkole

Tel. 604 472 570, 32 266 07 21 Tel. 535 172 235

Język Angielski z muzyką i zabawą
BIEDRONKI

BIEDRONKI

PLAN MIESIĘCZNY GRUPA 4 LATKÓW („Biedronki”)
Nauczyciel: Aneta Modrzejewska


MAJ 2018


Bloki tematyczne:
1. Kto ty jesteś? Polak mały!
2. Na wiejskim podwórku
3. Zabawy z mamą i tatą
4.
Wycieczka do ZOO
 
         1. Kto ty jesteś? Polak mały!
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
  • Słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada się na jego temat
  • Chętnie uczestniczy w rozmowach
  • Interesuje się pisaniem i czytaniem
  • Orientuje się w kierunkach przestrzennych
  • Poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zjawiska
  • Odgrywa role w zabawach parateatralnych
  • Omawia ilustracje
  • Doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
  • Odtwarza struktury dźwiękowe
  • Wykonuje polecenia według określonego wzoru
  • Umie odpowiedzieć na postawione pytanie
  • Przelicza elementy zbioru zgodnie z własnymi możliwościami
  • Tworzy zbiory
  • Dostrzega różnice i podobieństwa pomiędzy określonymi przedmiotami
  • Ćwiczy umiejętność chodzenia po okręgu ze zmianą kierunku
  • Dzieli zdania na wyrazy
  • Jest samodzielne w czasie ubierania się przed wyjściem do ogrodu
  • Potrafi prowadzić dialog
  • Zna nazwy i zastosowanie wybranych narzędzi ogrodniczych
  • Zna etapy prac ogrodniczych i umie je wykonać pod opieką osoby dorosłej
 
         2. Na wiejskim podwórku
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Potrafi współdziałać w zespole
  • Dostrzega zmiany w przyrodzie
  • Jest zainteresowane życiem zwierząt gospodarskich
  • Obserwuje i wyciąga wnioski na podstawie obserwacji
  • Jest zainteresowane książkami
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa
  • Segreguje przedmioty i uzasadnia, dlaczego do siebie pasują
  • Uważnie słucha recytacji wiersza i zadaje pytania dotyczące jego treści
  • Dostrzega elementy humorystyczne w utworze literackim
  • Bierze aktywnie udział w ćwiczeniach oddechowych
  • Wskazuje kierunek pochodzenia dźwięku
  • Mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji
  • Poprawnie reaguje na pozytywne i negatywne uwagi
  • Słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada się na jego temat
  • Omawia ilustracje
  • Określa miejsce na kartce papieru
  • Doskonali sprawność manualną
  • Doskonali sprawność oddechową w toku różnorodnych zabaw
  • Nabywa poczucia własnej wartości
  • Doskonali sprawność rzutu i chwytu oburącz
  • Dostrzega różnice i podobieństwa
  • Właściwie orientuje się w otoczeniu i schemacie własnego ciała
  • bierze aktywny udział w organizowanych zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazowej
  • Ustala wynik dodawania i odejmowania w zakresie 6
  • Prowadzi obserwację ukierunkowaną
 
         3. Zabawy z mamą i tatą
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Bawi się zgodnie z innymi dziećmi
  • Dostrzega różnice i podobieństwa
  • Dostrzega piękno i emocje, jakie wyraża utwór literacki
  • Jest wrażliwe na potrzeby innych
  • Potrafi wyrażać swoje uczucia i myśli w kontekście wysłuchanego utworu
  • Zna i rozpoznaje podstawowe gatunki drzew
  • Zna zasady zdrowego odżywiania się
  • Rozumie pojęcie rodzina
  • Rozumie rolę mamy i taty w rodzinie
  • Odnosi się z szacunkiem do rodziców i ich pracy
  • Zna cykliczne następstwo pór roku
  • Jest zainteresowane otaczającym światem przyrody i rozumie, że nie należy je niszczyć
  • Potrafi nazwać aktualny miesiąc oraz obecną porę roku i opisać słownie jej cechy charakterystyczne
  • Rozumie, że czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska
  • Potrafi zapisać informacje według przyjętego przez siebie kodu
  • Rozpoznaje i nazywa wiosenne kwiaty
  • Wie o konieczności przebywania na świeżym powietrzu
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas spaceru
  • Dostrzega zmiany w przyrodzie w różnych porach roku
  • Stosuje określenia przymiotnikowe do opisywania cech przedmiotów
  • Umie liczyć kroki, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności
  • Prowadzi dialog, zadaje pytania poszukuje odpowiedzi
  • Słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada się na jego temat
  • Czerpie radość z uczestnictwa we wspólnych zabawach
  • Dostrzega powtarzalność rytmów w utworze muzycznym
  • Stosuje różne techniki plastyczne- wykorzystuje materiał przyrodniczy
  • Dba o zdrowie swoje i innych
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach słownych
  • Aktywnie bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • Wykazuje spontaniczna aktywność ruchową
  • Doskonali sprawność narządów artykulacyjnych w toku zabaw
  • Dobrze orientuje się w schemacie własnego ciała
  • Reaguje ruchem na zmianę tempa i dynamiki muzyki
  • Umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzyką, przechodząc z marszu do biegu
  • Samodzielnie prowadzi proste doświadczenia
  • Potrafi określić kierunek w przestrzeni, stosując określenia: na, obok
  • Poznaje słowa związane z określoną tematyką
  • Akceptuje ustalone zasady
  • Umie reagować na fazę wdechu i wydechu
  • Poprawnie stosuje określenia wielkości: mały, średni, duży
  • Grupuje obiekty w sensowny sposób i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne
  • Umie regulować długość i natężenie fazy wdechu i wydechu
 
         4. Wycieczka do ZOO
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Opowiada własnymi słowami treść obrazka
  • Rozumie znaczenie dbania o zdrowie
  • Rozumie pojęcie długość i potrafi zmierzyć długość za pomocą dostępnych środków
  • Zna sposoby dbania o zdrowie  i higienę osobistą
  • Stosuje w wypowiedzi nowo poznane wyrazy dotyczące osób, rzeczy i zjawisk
  • Próbuje kreślić linie ciągłe w granicach konturu
  • Dzieli proste wyrazy na sylaby
  • Samodzielnie lub we współpracy tworzy proste, oryginalne kompozycje przestrzenne z pasujących do siebie elementów
  • Prawidłowo podaje liczbę przedmiotów, podaje liczebność zbiorów
  • Potrafi opisać pogodę za oknem
  • Prawidłowo posługuje się określeniami położenia: na prawo, na lewo, wyżej, niżej, dalej, bliżej
  • Akceptuje i przestrzega ustalone zasady
  • Dba o ład i porządek w swoim otoczeniu
  • Aktywnie bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • Wykonuje dowolne i tematyczne prace plastyczne
  • W skupieniu słucha muzyki poważnej
  • Opowiada treść swoich prac, tworzy rozbudowane wypowiedzi
  • Rozpoznaje i nazywa usłyszane odgłosy i dźwięki
  • Doskonali sprawność narządów artykulacyjnych w toku zabaw
  • Wskazuje różnicę i podobieństwa między obrazkami
  • Klasyfikuje przedmioty według jednej, dwóch i więcej cech
  • Wyraża emocje za pomocą ekspresji plastycznej
  • Podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
  • Przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie będą skutki czynności manipulacyjnych na przedmiotach i wnioskuje o wprowadzonych i obserwowanych zmianach
  • Wykazuje się odpornością emocjonalną, konieczną do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach – spokojnie czeka na swoją kolej, łagodnie reaguje w sytuacjach przegranych
 
Piosenka"Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime"
1. Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością znasz to wszystko,
Jednak powiem to znów.

Ref. Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

2. Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.

Ref. Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

Partnerzy:

Projektowanie stron WWW: NETA.PL