Żłobek

Przedszkole

Tel. 604 472 570, 32 266 07 21 Tel. 535 172 235

Język Angielski z muzyką i zabawą
BIEDRONKI

BIEDRONKI

PLAN MIESIĘCZNY GRUPA 4 LATKÓW („Biedronki”)
Nauczyciel: Aneta Modrzejewska - Wypych


PAŹDZIERNIK 2017


BLOKI TEMATYCZNE:

Bloki tematyczne:

1. Moja rodzina i ja
2. Droga do przedszkola
3. Leśne odgłosy
4. Kącik zabawy 


         1. Moja rodzina i ja
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Potrafi współdziałać w zespole
  • Wypowiada się na temat rodziny
  • Potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem
  • Nazywa własne obowiązki domowe
  • Zna członków swojej rodziny
  • Posługuje się pojęciem: para
  • Akceptuje i przestrzega ustalone zasady
  • Dba o ład i porządek w swoim otoczeniu
  • Aktywnie bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • Wykonuje dowolne i tematyczne prace plastyczne
  • Opowiada treść swoich prac, tworzy rozbudowane wypowiedzi
  • Rozpoznaje i nazywa usłyszane odgłosy i dźwięki
  • Doskonali sprawność narządów artykulacyjnych w toku zabaw
  • Wskazuje różnicę i podobieństwa między obrazkami
  • Klasyfikuje przedmioty według jednej, dwóch i więcej cech
  • Wykonuje  improwizacje muzyczne
  • Posługuj się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów i do siebie
 
         2.  Droga do przedszkola
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Potrafi współdziałać w zespole
  • Słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada się na jego temat
  • Zna zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy
  • Zna kolory sygnalizatora ulicznego i rozumie ich znaczenie
  • Zna telefon alarmowy 112
  • Zna przepisy ruchu drogowego
  • Rozpoznaje wybrane znaki drogowe
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki drzew
  • Wyraża swoje myśli, emocje w formie muzycznej
  • Omawia ilustracje
  • Doskonali sprawność manualną
  • Doskonali sprawność oddechową w toku różnorodnych zabaw
  • Wykonuje płynność i dokładność ruchu rąk
  • Doskonali sprawność rzutu i chwytu oburącz
  • Reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa, dynamiki dźwięku
  • Dostrzega różnice i podobieństwa
  • Właściwie orientuje się w otoczeniu i schemacie własnego ciała
  • Potrafi prowadzić dialog
 
         3. Leśne odgłosy
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Potrafi współdziałać w zespole
  • Dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach
  • Słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada się na jego temat
  • Potrafi prowadzić dialog
  • Posiada podstawowe informacje na temat życia zwierząt
  • Nazywa charakterystyczne cechy aktualnej pory roku
  • Rozpoznaj odgłosy z otoczenia
  • Dostrzega piękno otaczającego świata
  • Czerpie radość z uczestnictwa we wspólnych zabawach
  • Dostrzega powtarzalność rytmów w utworze muzycznym
  • Stosuje różne techniki plastyczne- wykorzystuje materiał przyrodniczy
  • Dba o zdrowie swoje i innych
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach słownych
  • Aktywnie bierze udział w zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • Wykazuje spontaniczna aktywność ruchową
  • Doskonali sprawność narządów artykulacyjnych w toku zabaw
  • Dobrze orientuje się w schemacie własnego ciała
  • Reaguje ruchem na zmianę tempa i dynamiki muzyki
  • Umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzyką, przechodząc z marszu do biegu
  • Podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa
  • Dopasowuje brakujące elementy
  • Właściwie zachowuje się na placu zabaw
 
         4. Kącik zabawy
            Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Potrafi współdziałać w zespole
  • Potrafi odpowiedzieć na podstawowe pytania
  • Przestrzega reguł społecznych
  • Słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada się na jego temat
  • Doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
  • Odtwarza struktury dźwiękowe
  • Umie odpowiedzieć na postawione pytanie
  • Przelicza elementy zbioru zgodnie z własnymi możliwościami
  • Tworzy zbiory
  • Dostrzega różnice i podobieństwa pomiędzy określonymi przedmiotami
  • Umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzyką, przechodząc z marszu do biegu
  • Rozpoznaje w melodii dynamikę o różnym natężeniu dźwięku: głośno-cicho
  • Stosuje określenia: na, pod, obok, wyżej, niżej
  • Jest samodzielne w czasie ubierania się przed wyjściem do ogrodu
 
 
Piosenka  „Jesień w parku
1.   Co jesienią w parku gra? Listek nuci: właśnie ja,
bo szeleszczę szu, szu, szu i kołyszę park do snu./2x
 
2.   Kasztan woła: oj, nie, nie, przecież słychać tylko mnie,
głośno bębnię ram, tam, tam i z żołędziem w parze gram./2x
 
3.   Wtem do parku wpada wiatr, dmucha, wyje, że aż strach.
gwiżdże w uszy wiu, wiu, wiu, aż brakuje wszystkim tchu./2x
 
4.    Jesień mówi: szkoda zwad, można w zgodzie pięknie grać.
Wietrzyk, kasztan, żołądź, liść wielki koncert dadzą dziś./2x
 
 
 
 
 

Partnerzy:

Projektowanie stron WWW: NETA.PL