Żłobek

Przedszkole

Tel. 604 472 570, 32 266 07 21 Tel. 535 172 235

Język Angielski z muzyką i zabawą
BIEDRONKI

BIEDRONKI

PLAN MIESIĘCZNY GRUPA "BIEDRONKI"

NAUCZYCIEL: ANETA MODRZEJEWSKA


LISTOPAD 2019

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: mama tata, brat, siostra.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Wdrażanie dzieci do prawidłowego i bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu.
  • Zapoznanie dzieci z przedmiotami codziennego użytku z dawnych czasów.
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych.
  • Rozwijanie u dzieci zwinności i równowagi.
  • Kształtowanie nawyku prawidłowego oddechu.
  • Pogłębianie więzi rodzinnej.
  • Doskonalenie  małej motoryki.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  • Doskonalenie technik zapamiętywania.
  • Rozwijanie spostrzegawczości.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 5.
  • Doskonalenie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji związanych z pogodą.
  • Poszerzenie słownika czynnego dzieci o pojęcia dotyczące zjawisk przyrodniczych.
  • Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie.
  • Wyjaśnienie znaczenia deszczu dla ludzi, roślin i zwierząt.
  • Rozbudzanie ciekawości świata.
  • Prowadzenie obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń.
  • Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy.
  • Rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej.
  • Kształtowanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania pór roku i obserwowania pogody.
  • Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
  • Wzmacnianie mięśni kręgosłupa.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
  • Rozwijanie logicznego myślenia dzieci poprzez rozwiązywanie zagadek słownych.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności logicznego myślenia i klasyfikowania.
  • Rozwijanie u dzieci wrażliwości słuchowej w zabawach związanych z rozpoznaniem głosów zwierząt.
  • Zapoznanie dzieci z techniką malowania opuszkami palców.
  • Rozwijanie słownika dzieci przez wprowadzenie pojęć: ssaki, ptaki, ryby – klasyfikowanie zwierząt.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za swoje zwierzę.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na temat swojego ulubionego zwierzęcia.
  • Wzmacnianie mięśni grzbietu.
  • Poszerzenie wiedzy dzieci dotyczącej pracy weterynarza.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności współdziałania.
  • Rozwijanie umiejętności tanecznych.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.
  • Poznanie zwyczajów wybranych zwierząt zapadających w sen zimowy.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji przyrody (dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem zimy).
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 6.
  • Rozpoznawanie i nazywanie kilku wybranych gatunków ptaków zimujących w Polsce.
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3.
  • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej.
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania.
  • Wdrażanie do mądrego i odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt w czasie zimy.
  • Kształtowanie umiejętności bezpiecznego postępowania wobec zwierząt.
 
Piosenka „Kałużowy deszcz”
Biegać po kałużach to przyjemność duża,
 chlapać się wesoło każde dziecko chce.
Biegać po kałużach i po deszczach, burzach,
pryskać wszystkim wkoło to zabawa jest.
Kto w kaloszach chodzi i jak kaczka brodzi,
wody się nie boi, dobrze bawi się.
 Gdy będziemy duzi, wtedy do kałuży
nie będziemy wchodzić – każdy o tym wie.
 
Ref. Wyjdę sobie na podwórze,
takie fajne są kałuże,
kiedy pada deszcz, kałużowy deszcz.
 
 Dziś na spacer pójdę z tatą
i w kałuży się pochlapię,
kiedy pada deszcz, kałużowy daszcz.
  Kiedy zła pogoda, to niewielka szkoda,
 bo w kałuży woda do zabawy jest;
a jak deszcz na dworze, mogę w każdej porze,
 gdy kalosze włożę, dobrze bawić się.
 Biegać po kałużach to przyjemność duża,
dzisiaj z nami mama będzie biegać też.
Mamo włóż kalosze, a jak cię poproszę,
 pobiegniemy razem, kiedy pada deszcz.

Partnerzy:

Projektowanie stron WWW: NETA.PL