Żłobek

Ikona telefonu Tel. 604 472 570

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przedszkole

Ikona telefonu Tel. 535 172 235

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – KWIECIEŃ 2024r.
Grupa „Żabki”

Wychowawca: ALEKSANDRA KRALOVSKA

 

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – KWIECIEŃ

GRUPA „ŻABKI”

WYCHOWAWCA: ALEKSANDRA KRALOVSKA

BLOKI TEMATYCZNE:

1. W świecie książek

2. Dbamy o naszą planetę

3. Na wiosennej łące

4. Kto nam pomoże?.

Ad.1. W świecie książek

  • zapoznanie z zasadami prawidłowego korzystania z książek i z biblioteki, kształtowanie nawyku odkładania książek na półkę i szanowania ich

  • utrwalenie wiedzy na temat księgarni i biblioteki, kształtowanie umiejętności właściwego korzystania z biblioteki i zachowania w księgarni

  • doskonalenie rozumienia cech wielkościowych, rozwijanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z procesem tworzenia książki, kształtowanie postawy gotowej do poznawania nowych zawodów, uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia książki

  • poznanie nowej piosenki, rozwijanie słuchu, doskonalenie umiejętności autoprezentacji

  • utrwalenie wiedzy na temat książek, poznanie właściwości papieru, trening integracji sensorycznej, stymulowanie zmysłów, wdrażanie do pracy zespołowej

Ad.2. Dbamy o naszą planetę

  • utrwalenie pojęcia globus, kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń

  • zapoznanie z zasadami segregowania odpadów i kształtowanie tej umiejętności, rozwijanie zachowań proekologicznych

  • zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii, doskonalenie umiejętności przeliczania i odwzorowywania, kształtowanie zachowań proekologicznych

  • zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, ćwiczenie chodzenia za prowadzącym, kształtowanie poczucia pulsu w muzyce, rozwijanie motoryki małej, kształtowanie nawyku oszczędzania wody

  • utrwalenie wiedzy dotyczącej dbania o Ziemię, rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecka, kształtowanie postawy: nie wyrzucaj – wykorzystaj

 

Ad.3. Na wiosennej łące

  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec owadów zapylających, reagowanie na wskazówki N., uważne słuchanie, poprawne budowanie wypowiedzi, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych emocji

  • zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki, rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie motoryki małej poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne, doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby

  • kształtowanie umiejętności określania odległości: bliżej i dalej, wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko, kształtowanie umiejętności określania położenia: nad, na, ponad, rozwijanie umiejętności współpracy

  • poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego, reagowanie na zmianę tempa granej muzyki, kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań

  • rozwijanie zdolności manualnych, rozpoznawanie rzeczy dotykiem, rozpoznawanie kolorów, reagowanie na polecenia N.

Ad.4. Kto nam pomoże?

  • zapoznanie z zawodem strażaka i numerem alarmowym 112, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania, budowanie wiedzy o świecie, rozwijanie sprawności fizycznej

  • poznanie pracy policjanta, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania czytanego wiersza, rozwijanie umiejętności budowania wiedzy o świecie, doskonalenie budowania wypowiedzi, wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętych praw

  • ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy na wypadek pożaru, zapoznanie z podstawowym wyposażeniem strażaków, uczenie szacunku dla pracy strażaka, wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych

  • nauka śpiewania piosenki, zaznajomienie z pracą lekarza i pielęgniarki, poszerzanie wiedzy o świecie, doskonalenie umiejętności reagowania na polecenia N., rozwijanie sprawności fizycznej

rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności wezwania pomocy w razie wypadku, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, budzenie wrażliwości na drugiego człowieka

 

 

Wiersz kwietnia

Biedronka

Danuta Gellnerowa

biedronka

 

Biedroneczko, panieneczko,

siedem kropek masz.

Jeśli ładnie cię poproszę,

czy mi jedną dasz?– Nie dam, nie dam ci kropeczki.

Mama patrzy z dala

i kropeczki z sukieneczki

dawać nie pozwala.

 


 

Piosenka kwietnia

 

Kwiecień · Beatka Wróbel · Teresa Ferenc · Krystyna Kwiatkowska

 

grafika kwietnia

1. Idzie za kwietniem rowem zielonym

pierwsza stokrotka w śniegu kwietniowym.

Na skrawku ciepła, na zimna brzeżku,

kwiat przebiśniegu usiadł w dołeczku.

 

Refren

Kwiecień, plecień, bo przeplata.

Trochę zimy, trochę lata.

Kwiecień, plecień, bo przeplata.

Trochę zimy, trochę lata.

2. Śniegiem sypnęło, czy kwiaty wschodzą

na pożegnanie ostatnim mrozom?

Uderza wiosna o skrzydła ptaków,

śpiew się poturlał z góry po dachu.

 

Refren

Kwiecień, plecień, bo przeplata.

Trochę zimy, trochę lata.

Kwiecień, plecień, bo przeplata.

Trochę zimy, trochę lata.