Żłobek

Ikona telefonu Tel. 604 472 570

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zajęcia dla dzieci w Żłobku

 

Zajęcia dla dzieci organizowane w Elfiku

Organizowane w naszym centrum dodatkowe zajęcia dla dzieci odbywają się głównie w weekendy, ewentualnie popołudniami w dni robocze. Zapraszamy podopiecznych naszego żłobka, jak i dzieci z Sosnowca niezwiązane z naszą placówką, w wieku od 6 miesięcy do 3 lat włącznie. Zajęcia odbywają się przy ul.  Prostej 12a.

 

SENSOPLASTYKA(R) - czyli LEGALNE BRUDZENIE

Sensoplastyka(R) to marka zajęć rozwojowych dla dzieci Jest to polisensoryczna, multikolorowa, wielozapachowa przestrzeń możliwości Wykorzystujemy wiele faktur, tekstur i cała paletę ekologicznych barw. Materiały sensoryczna na zajedziach opierają się tylko i wyłącznie na wykorzystaniu 100% bezpiecznych produktów spożywczych, dlatego jest odpowiednia zarówno dla niemowląt jak i dzieci starszych. Nie używamy chemii tj pianek do golenia czy płynu do naczyń. 

 Sensoplastyka(R) wpływa na symulacje wszystkich zmysłów tzn:

  • węchu
  • wzroku
  • dotyku
  • smaku
  • oraz sluchu

Celem jest rozwój wiary we własne możliwości, kreatywności, nauka współdziałania i realizacji zamierzonych działań Sensoplastyka (R) wspiera rozwój kreatywności oraz twórczego myślenia.

zajecia-dla-dzieci-w-zlobku-02
zajecia-dla-dzieci-w-zlobku-01
zajecia-dla-dzieci-w-zlobku-03
zajecia-dla-dzieci-w-zlobku-04
zajecia-dla-dzieci-w-zlobku-05
zajecia-dla-dzieci-w-zlobku-06

 

KOLOROWA STYMULACJA wpływa na wiele aspektów rozwoju dzieci

  • wspomagać będziemy budowanie świadomości ciała i przestrzeni,
  • dbamy o usprawnienia ruchowe (przygotowanie do chodzenia w przypadku niemowląt),
  • wpływamy na rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiadające za mowę usytuowane są blisko ośrodków odpowiedzialnych za mała motorykę - czyli pracę dłoni),
  • poprzez wspólne działanie z dziećmi pogłębiamy nasz kontakt emocjonalny z dziećmi,
  • wspieramy rozwój poznawczy tj opisujemy elementy świata, pokazujemy proces przemian substancji oraz związki przyczynowo-skutkowe.
  • uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej,
  • wspieranie samodzielności,
  • czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania,
  • doświadczanie sukcesów w realizacji swoich pomysłów,
  • wspieranie aktywności we wprowadzanie zmian i ulepszeń,
  • wychodzenie że schematów,
  • elastyczne podejście do zmian w stałe zmieniającym się świecie,
  • poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych,
  • współdziałanie i wzajemna pomoc w celu osiągnięcia zamierzonych planów,
  • pielęgnowanie krytycznego i świadomego spojrzenia na rzeczywistość, które skutkuje innowacyjności w działaniu

Na zajęciach tworzymy, budzimy się i przede wszystkim dobrze się bawimy:)

Zajęcia SENSOPLASTYKA(R) poprowadzi licencjonowany trener 1st Agnieszka Soska

 

TANIEC

Wesoła zabawa z tańcem i ruchem, połączona z nauką podstaw różnych technik tanecznych. Zajęcia prowadzone są przy różnym rodzaju muzyki. Przeznaczone są dla wszystkich dzieci w wieku od 2,5 do 4 lat, pragnących wyrazić się poprzez zabawę połączoną z nauką ruchów tanecznych, ale także dla tych, które kreatywnie i w przyjaznym otoczeniu chcą spożytkować nagromadzoną energię.

Wspólne zabawy i tańce rozwijają w dzieciach potrzebę wspólnego działania. Dzięki tym zajęciom dzieci mogą rozwijać indywidualne zdolności. Chętnie podejmują inicjatywę, są aktywne i samodzielne. Oprócz tego konieczność zapamiętania różnych zmian następujących w zabawie czy tańcu zmusza dziecko do uwagi, szybkiej orientacji i decyzji. Zajęcia taneczne pomagają pokonywać wewnętrzne opory dziecka, nieśmiałość, stwarzają wiele okazji do uaktywnienia jednostek biernych. Ogólne ożywienie i zainteresowanie, jakie przejawia grupa podczas umiejętnie prowadzonych zajęć udziela się dzieciom nie mającym wiary we własne siły, które chętnie dołączają się do tańca. Umiejętności poszczególnych dzieci, ich zdolności lub trudności ujawniają się w toku zajęć, co z kolei pozwala nauczycielowi na pewne indywidualizowanie pracy.

Wszystkie formy zajęć umuzykalniających, w tym także taniec, kształcą wrażliwość estetyczną dziecka, wzbudzając jego zamiłowanie do ruchu przy muzyce.

Irena Jawor w swoim artykule stwierdza, iż: "Taniec winien poprzez radość i ruch stać się instrumentem pedagogicznym", dlatego winiliśmy szeroko upowszechniać wśród dzieci model dobrej zabawy i kulturalnej rozrywki. Ogromne zainteresowanie tańcem będącym spontanicznym dążeniem do świata przeżyć, odczuwaniem radości, budowania więzów między ludźmi, stanowi ogromną siłę wychowawczą, której oddziaływanie nie ogranicza się do uczestników zabawy, ale poprzez ruch promieniuje na otoczenie, przyczyniając się tym samym do podniesienia ogólnej kultury muzycznej społeczeństwa.