Plan miesięczny – Kwiecień 2022 rok
Grupa „Jeżyki”
Wychowawca: Agnieszka Kłosowska
Tematy:
- Nadchodzi zima
- Coraz zimniej
- Świąteczne przygotowania
- Wesołych Świąt
Ogólne cele :
- poznawanie polskich tradycji ludowych, związanych z obchodzeniem Świąt Wielkanocnych,
- nazywanie elementów stołu wielkanocnego,
- uwrażliwianie na tradycję,
- kultywowanie tradycji przygotowanie koszyka do poświęcenia,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określonych temat,
- rozwijanie wrażliwości estetycznej podczas układania produktów w koszyku;
- nawiązanie do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych,
- doskonalenie umiejętności wykonywania zadania według instrukcji,
- kształcenie umiejętności respektowania poleceń,
- poznawanie zwierząt kojarzonych z Wielkanocą podczas zabaw naśladowczych, muzyczno-ruchowych,
- kształtowanie wrażliwości na barwę instrumentu,
- rozwijanie zdyscyplinowania podczas wspólnego muzykowania,
- rozwijanie umiejętności przygotowania i dekorowania wielkanocnych wypieków,
- rozwijanie możliwości percepcyjnych,
- zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkańcach, odróżnianie miasta od wsi,
- dzielenie się wiedzą z innymi ludźmi,
- rozbudzanie szacunku do różnych grup społecznych, odmienności kultur,
- rozwijanie procesów analizy i syntezy,
- dobieranie par przeciwstawnych,
- poznanie charakterystycznych cech kotów,
- klaskanie w rytm melodii,
- poznanie zwyczaju śmingusa- dyngusa i przygotowanie własnej dyngusówki,
- odczuwanie przynależności podczas uczestnictwa w tradycjach i zwyczajach rodzinnych,
- wykorzystywanie dramy jako środków do wdrażania emocji,
- ćwiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- doszukiwanie się przyczyny wydarzenia,
- poznanie zasad zachowania się w kinie,
- poznanie zasad zachowania się w teatrze,
- poszerzanie wiedzy na temat baletu,
- poznanie zawodu malarza,
- wdrażanie do odpowiedniego używania słów : malarz, galeria, obraz;
- wyrażanie siebie w malarstwie,
- motywowanie do udziału w życiu kulturalnym przedszkola,
- poznanie akcesoriów urodzinowych,
- kształtowanie odpowiedniego zachowania się podczas uroczystości typu urodziny,
- utrwalanie znajomości zwrotów grzecznościowych: dzień dobry i do widzenia,
- ćwiczenie umiejętności odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji,
- motywowanie do kulturalnego zachowywania się,
- próba określenia własnych praw na podstawie piosenki,
- ćwiczenie umiejętności wyrażania sprzeciwu,
- wyrażanie emocji w formie śpiewu,
- rozwijanie zdolności plastycznych,
- odczuwanie potrzeby wyrażania siebie w pracach plastycznych,
- dostrzeganie wartości emocjonalnej w gotowej pracy.
Piosenka: „Leśne duszki”
Żyją w lesie małe duszki, które czyszczą leśne dróżki .
Mają miotły i szufelki i do pracy zapał wielki .
Ref .: Duszki, duszki, duszki leśne,
wstają co dzień bardzo wcześnie .I ziewając raz po raz,
zaczynają sprzątać las! } bis Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy . Muchomorom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki .
Ref .: Duszki, duszki, duszki leśne… Gdy ktoś czasem w lesie śmieci
zaraz duszek za nim leci, zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: – Nie śmieć więcej!
------------------------------------------------------------------------------
Wiersz: „Wiosenne porządki”
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana.
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana.
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek. Krasnoludki wiadra niosą,
myją ziemię ranną rosą.