Żłobek

Ikona telefonu Tel. 604 472 570

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przedszkole

Ikona telefonu Tel. 535 172 235

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ W MAJU 2024 r.
Grupa „Liski”

5-LATKI

Wychowawca: Klaudia Warmuz

 

 

Wychowawca: Klaudia Warmuz

Bloki tematyczne:

  1. Majowe święta
  2. Od pomysłu aż po dach
  3. Święto Rodziny
  4. Jak powstaje…?

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Usprawnienie motoryki małej i percepcji wzrokowej, wdrażanie do kulturalnego zachowania się wobec innych osób, nawiązywanie relacji rówieśniczych, zachęcanie do uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat, kształtowanie postawy patriotycznej, utrwalanie przekonania, że Polska to nasz dom
  • Poznanie symboli narodowych, kształtowanie postawy patriotycznej, rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchu fonemowego, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych
  • zapoznanie z mapą Polski oraz symbolem i herbami miast, ćwiczenie aparatu mowy, rozwijanie sprawności fizycznej i wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach ruchowych, ćwiczenie logicznego myślenia, umiejętności odwzorowywania i kodowania
  • zapoznanie ze strojami ludowymi z różnych regionów Polski oraz gwarą/dialektami, tańczenie tańca ludowego, słuchanie utworów ludowych
  • utrwalanie wiadomości na temat symboli narodowych, kształtowanie postawy patriotycznej, wprowadzenie podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej i niektórych państw członkowskich, rozwijanie wielu zmysłów, budowanie wypowiedzi
  • uświadamianie roli współpracy w osiągnięciu celu, zachęcanie do współpracy podczas zabaw, integrowanie grupy
  • wprowadzenie litery h, H, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, uważne słuchanie, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, rozpoznawanie liter, którymi dziećmi są zainteresowania na skutek zabawy
  • zapoznanie z konstrukcjami wykonywanymi przez zwierzęta, przeliczanie i tworzenie zbiorów, klasyfikowanie według danej cechy, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, plastyczno-techniczno-sensorycznych
  • kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie wyobraźni ruchowej i dźwiękowej, rozwijanie poczucia rytmu w muzyce, utrwalanie stosunków przestrzennych oraz cech wielkościowych
  • rozwijanie wielu zmysłów, utrwalanie zdobytej wiedzy, ćwiczenie sprawności motorycznych, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków
  • uświadomienie wartości, jaką jest rodzina, utrwalanie miłych słów, których należy używać w rozmowach z bliskimi osobami, rozpoznawanie uczuć, rozwijanie percepcji wzrokowej i kreatywności
  • uważne słuchanie tekstu literackiego i budowanie wypowiedzi na jego temat, uświadomienie wartości, jaką jest rodzina, w tym rodzeństwo, wspomaganie rozwoju społecznego, poszerzanie słownika czynnego o pojęcie „drzewo genealogiczne”
  • przeliczanie, dodawanie, odejmowanie (m.in. członków rodzin), uświadomienie, że członkiem rodziny może być także zwierzę, układanie przedmiotów zgodnie ze wzorem
  • granie rytmicznie na wybranym instrumencie, integracja grupy, uświadomienie roli rodziców w życiu dzieci, przygotowywanie upominków dla najbliższych, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych
  • rozwijanie zdolności manualnych, poznawanie świata różnymi zmysłami, wzbogacanie słownika czynnego, podkreślanie wartości, jaką jest rodzina
  • zapoznanie z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania, uświadomienie, że ludzie dorośli, zarabiają pieniądze poprzez pracę, uświadomienie możliwości oszczędzania pieniędzy, pobudzanie zainteresowania literami
  • poznanie etapów powstawania ubrań bawełnianych i rośliny, z jakiej są wykonane, zapoznanie z różnego rodzaju materiałami i przyborami krawcowej, wdrażanie do kształtowania umiejętności współdziałania w grupie
  • rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych, zapoznanie z etapami produkcji przetworów mlecznych, wdrażanie do prawidłowych nawyków żywieniowych, utrwalanie umiejętności matematycznych
  • rozbudzanie zainteresowań muzycznych, kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności śpiewania, budzenie poczucia przynależności do grupy
  • poszerzenie wiedzy na temat sposobu powstawania ciasta oraz produktów z ciasta, zapoznanie z zawodem piekarza, poznanie powiedzenia „masz babo placek”

 

 

 

 

Piosenka „Podarujmy mamie”

muz. i sł. Danuta i Karol Jagiełło

1. Podarujmy mamie dziś,
jak winogron słodkich kiść,
to co w sercach naszych gdzieś głęboko tkwi.
To, co dla swej mamy ma,
każde dziecko tak jak ja,
miłość, której godna jesteś tylko ty. (bis)
2. Pamiętajmy o tym, że
tylko mama liczy się
i możemy mieć ją w życiu tylko raz.
Więc nie traćmy cennych chwil,
ją kochajmy z całych sił.
Niech na zawsze przetrwa wielka miłość w nas. (bis)
3. I choć minie wiele lat,
choć się zmieni cały świat,
nie wygaśnie w sercach naszych nigdy już.
Żar jej ciągle w nas się tli,
najważniejsza jesteś ty,
nie ma w życiu dwóch zbliżonych bardziej dusz. (bis)

 

Wiersz „Tato i ja”

Bożena Forma

Chodzę z Tatą do parku,
chodzę z Tatą do kina.
Tatuś miło mnie wita,
kiedy dzień się zaczyna.

Kiedy lato nastaje
wędrujemy po górach.
Zdobywamy szczyty
tonące w gęstych chmurach.

Często rozmawiamy.
Mamy tajemnic wiele,
bo tak się zachowują
najlepsi przyjaciele.