Żłobek

Ikona telefonu Tel. 604 472 570

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przedszkole

Ikona telefonu Tel. 535 172 235

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ W KWIETNIU 2024 r.
Grupa „Liski”

5-LATKI

Wychowawca: Klaudia Warmuz

 

 

Wychowawca: Klaudia Warmuz

Bloki tematyczne:

1. W świecie książek

2. Dbamy o naszą planetę

3. Na wiosennej łące

4. Kto nam pomoże?

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat, kształtowanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy, rozwijanie sprawności fizycznej

  • wprowadzenie litery f, F, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni oraz właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece, zachęcanie do dzielenia się, wymiany i wielokrotnego używania książek

  • doskonalenie czynności matematycznych, zapoznanie z procesem tworzenia książki, uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia, poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki, utrwalanie cech wielkościowych i umiejętności odwzorowywania

  • poznanie nowej piosenki i nauka metodą ze słuchu, rozwijanie słuchu muzycznego i wyobraźni, doskonalenie umiejętności autoprezentacji, rozwijanie umiejętności plastycznych

  • utrwalenie wiedzy na temat książek, pobudzanie wielu zmysłów, wdrażanie do samodzielnej pracy, wyrażanie ekspresji twórczej podczas prac plastyczno-technicznych

  • zapoznanie z pojęciem i przedmiotem „globusu”, kształtowanie nawyku sprzątania, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę, wpajani przekonania, że Ziemia to nasz dom, o który trzeba dbać, poznanie zachowań proekologicznych

  • poszerzanie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, kształtowanie zachowań proekologicznych, w tym umiejętności segregowania śmieci, rozwijanie świadomości językowej, poszerzenie słownika czynnego, zwracanie uwagi na wyrazy rymujące się, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych

  • zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii, doskonalenie czynności matematycznych, w tym przeliczania i pomiaru długości, utrwalenie cech wielkościowych, kształtowanie zachowań proekologicznych

  • zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, kształtowanie proekologicznego stylu życia, w tym nawyku oszczędzania wody, rozwijanie orientacji w przestrzeni, wyobraźni ruchowej, dźwiękowej, ćwiczenia poczucia „pulsu” w muzyce, rozwiązywanie zagadek, utrwalanie wiedzy o sprzętach domowych związanych z wodą

  • utrwalenie pojęcia „recykling”, wykorzystanie odpadów do zrobienia nowych przedmiotów, zachęcanie do nadawania odpadom drugiego życia, stymulowanie wielu zmysłów

  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających, reagowanie na wskazówki N., uważne słuchanie, budowanie wypowiedzi, rozwijanie tężyzny fizycznej

  • wprowadzenie litery ł, Ł, wzmacnianie odporności, zachęcanie do zabawy i eksperymentów słownych (szukania rymów)

  • poznanie różnicy między pojęciami „pionowe” i „poziome”, zapoznanie się z przyrządami do mierzenia, kształtowanie świadomości przyrodniczej, kształtowanie poczucia empatii i troski

  • rozwijanie małej motoryki, usprawnianie koncentracji uwagi, rozwijanie zdolności wokalnych

  • rozwijanie zdolności manualnych, stymulowanie wielu zmysłów, poznanie ziół rosnących na polskich łąkach, zachęcanie do obserwacji owadów, podsumowanie wiedzy, integracja grupy

  • zapoznawanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku, podawanie nazw stanów emocjonalnych, uważne słuchanie tekstu literackiego, rozwijanie logicznego myślenia i poczucia następstwa czasu

  • poszerzanie wiedzy na temat wzywania pomocy w sytuacjach, które tego wymagają, zapoznanie z pracą policjanta oraz zasadami panującymi na drodze, rozwijanie aparatu mowy

  • poszerzenie wiedzy na temat pracy strażaków, ćwiczenie, jak zadzwonić po straż pożarną w nagłym wypadku, wykonywanie prostych operacji na zbiorach, ćwiczenie umiejętności odwzorowywania, zachęcanie do zabaw ruchowych i naśladowczych

  • zapoznanie z pracą lekarza, uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję wzrokowo-słuchową, zapoznanie ze zdrowym stylem życia, zachęcanie do podejmowania wyzwań kulinarnych

  • utrwalanie numerów alarmowych, kształtowanie umiejętności wzywania pomocy w nagłych wypadkach, uwrażliwianie zmysłu dotyku poprzez zabawy techniczne i plastyczne, w tym z wykorzystaniem materiału naturalnego

 

 

 

 

Piosenka do nauki: „Wiosna na łące”

Sł. Marcin Przewoźniak, muz. Robert Dziekański

Cyk-cyk! Kto tu cyka?

To piosenka jest świerszczyka.

Szuszu-szuszu – szumi trwa.

Tak mu trawa bije brawa!

Ref.: Wiosna, wiosna na łące!

Będzie przyjęcie i koncert!

Wiosna, wiosna na łące!

Będzie przyjęcie pachnące!

Bzyk, bzyk! Kto tam bzyka?

Pszczoła osę dziś spotyka.

Razem z kwiatka się napiły.

Nie będziemy się kłóciły!

Ref.: Wiosna, wiosna na łące!...

Kum! Kum! Kto tu skacze?

Pani Żaba, nie inaczej!

Zaraz wskoczy do bajora,

Będzie śpiewać do wieczora.

Ref.: Wiosna, wiosna na łące!...

Mig-mig – na skrzydełkach

miga kolorowa mgiełka.

To motyle dokazują

I nektarem się częstują.

Ref.: Wiosna, wiosna na łące!...

Brzęk! Brzęk! To śpiew łąki.

Pszczoły, trzemiele, żuki, bąki

Tu się wszystkie spotykają,

Tutaj kwiatki zapylają.

 

Wiersz do nauki

Żuk”

Jan Brzechwa

Do biedronki przyszedł żuk,

W okieneczko puk -puk-puk.

Panieneczka widzi żuka:

"Czego pan tu u mnie szuka?"

Skoczył żuk jak polny konik,

Z galanterią zdjął melonik

I powiada: "Wstań, biedronko,

Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko.

Wezmę ciebie aż na łączkę

I poproszę o twą rączkę"

Oburzyła się biedronka:

"Niech pan tutaj się nie błąka,

Niech pan zmiata i nie lata,

I zostawi lepiej mnie,

Bo ja jestem piegowata,

A pan - nie!"

Powiedziała, co wiedziała,

I czym prędzej odleciała,

Poleciała, a wieczorem

Ślub już brała - z muchomorem,

Bo od środka aż po brzegi

Miał wspaniałe, wielkie piegi.

Stąd nauka Jest dla żuka:

Żuk na żonę żuka szuka.