Żłobek

Ikona telefonu Tel. 604 472 570

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przedszkole

Ikona telefonu Tel. 535 172 235

PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
Grupa „Żabki”
MIESIĄC LUTY 2024r.

Wychowawca: ALEKSANDRA KRALOVSKA

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Bloki tematyczne:

  1. Wszystko jest muzyką.

  2. Pod ziemią, pod wodą.

  3. W kosmosie.

  4. Prehistoryczny świat.

 

Ad.1.

  • zapoznanie ze źródłami różnych dźwięków, uświadomienie dziecku wartości dźwięków w codziennym życiu, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki, utrwalanie zasad komunikacji

  • wyjaśnienie i utrwalenie pojęcia dyrygent, poznanie i utrwalenie nazw instrumentów, usprawnianie wypowiadania się, rozwijanie umiejętności pracy z tekstem, zapoznanie z estetyką i wartościami związanymi z muzyką klasyczną i koncertami

  • utrwalenie pojęcia rytm, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania, zachęcanie do pracy w parach, współtworzenia

  • utrwalenie znajomości nazw emocji, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, rozwijanie umiejętności wyrażania własnych emocji bez naruszania granic innych osób

  • rozwijanie umiejętności i zdolności plastyczno-technicznych, stymulacja w zakresie integracji sensorycznej, zachęcanie dzieci do podejmowania działań i do ekspresji artystycznej

 

Ad.2.

  • zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami Ziemi, kształtowanie umiejętności współpracy, uwrażliwienie przedszkolaków na sposoby wyrażania emocji

  • zapoznanie dzieci z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęć: staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, kształtowanie umiejętności pracy z tekstem, zachęcanie przedszkolaków do integracji w grupie

  • zapoznanie ze złożami oraz miejscem ich wydobywania, wprowadzenie pojęcia kopalnia, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania, budowanie umiejętności współpracy w grupie

  • zapoznanie dzieci z naturalnymi dźwiękami Ziemi, ćwiczenie orientacji w przestrzeni i wyobraźni ruchowej, doskonalenie motoryki w pozycji leżącej, pobudzanie do aktywności muzyczno-ruchowej, rozwijanie w przedszkolakach wrażliwości na muzykę

  • zapoznanie dzieci z budową wulkanu i podstawowymi zjawiskami w nim zachodzącymi, stymulowanie w zakresie integracji sensorycznej, zachęcanie przedszkolaków do podejmowania działań i ekspresji artystycznej

 

Ad.3.

  • zapoznanie z pojęciami: planeta, Ziemia, kosmos, Układ Słoneczny, utrwalenie pojęć: dzieńnoc, kształtowanie postawy otwartej na działanie, poszukiwanie i budowanie poczucia tożsamości ze swoją planetą

  • utrwalenie pojęć: kosmos, Układ Słoneczny, planety, kształtowanie umiejętności korzystania z prostego teleskopu, rozbudzanie zainteresowania nauką i kosmosem

  • zapoznanie z figurami geometrycznymi i ich cechami, wprowadzenie pojęcia rakieta, pobudzanie ciekawości poznawczej dzieci, utrwalanie umiejętności pracy w zespole

  • rozwijanie umiejętności wokalnych dzieci, zachęcanie do kreatywności, otwartości, rozbudzanie wyobraźni, budowanie postawy otwartości na innych, nieznanych

  • utrwalenie znajomości figur geometrycznych, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, stymulacja w zakresie integracji sensorycznej, budowanie postawy otwartości na innych, nieznanych

 

Ad.4.

  • zapoznanie z pojęciami: muzeum, paleontolog, kształtowanie postawy szacunku dla tego, co dawne, wdrażanie do właściwych zachowań w muzeum

  • utrwalenie nazw zawodów: archeolog, paleontolog, rozwijanie umiejętności artykulacyjnych dzieci, kształtowanie postawy szacunku dla pracy i różnych zawodów, zachęcanie do dbałości o dobra kultury

  • poznanie niektórych gatunków dinozaurów, poszerzenie wiedzy na temat ich życia, doskonalenie umiejętności przeliczania, stosowanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, zachęcanie do wspólnej zabawy w grupie

  • utrwalenie nazw dinozaurów, rozwijanie słuchu muzycznego, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu i aktywnej zabawy

  • utrwalenie znajomości poznanych zawodów i nazw dinozaurów, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, stymulowanie w zakresie integracji sensorycznej, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, aktywnej zabawy, budowanie postawy otwartości na rzeczy inne, nowe

 

 

Wiersz lutego
"Pan Astronom mówi o planetach"

Wanda Chotomska

planety 

Wokół Słońca biega sobie
osiem planet dużych –
w dzień i w nocy wciąż się kręcą
stale są w podróży.
To Merkury, Wenus, Ziemia,
Mars i Jowisz krąży,
dalej Saturn, Uran, Neptun
też za nimi dąży.
Osiem planet wokół Słońca
ciągle jest w podróży,
kto pamięta ich imiona,
niech je tu powtórzy

 

 

Piosenka lutego
"Stańmy wszyscy obok siebie"
sł. Anna Urszula Kamińska, muz. tradycyjna

kółeczko 

Stańmy wszyscy obok siebie,
zróbmy duże koło.
Na dzień dobry pomachajmy do siebie wesoło!
Raz, dwa, trzy! – klaszczemy w dłonie.
Raz, dwa, trzy! – w kolanka.
I żółwiki przybijamy od samego ranka!
Teraz każdy niech przykucnie,
oprze się na łapkach.
I podskoczy kilka razy tak jak robi żabka.
Niech do koła potem wróci
przy kimś sobie stanie.
I przybiją razem piątkę
tak na powitanie