Żłobek

Ikona telefonu Tel. 604 472 570

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przedszkole

Ikona telefonu Tel. 535 172 235

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – MARZEC 2024r.
Grupa „Żabki”

Wychowawca: ALEKSANDRA KRALOVSKA

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

BLOKI TEMATYCZNE:

  1. W kinie i w teatrze.

  2. Przebudzenie po zimie.

  3. W wiosennym ogrodzie.

  4. Od kurnika do świątecznego koszyka.

 

Ad.1. W kinie i teatrze

  • wprowadzenie pojęć: kino i teatr, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze, propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze

  • zapoznanie z nazwami zawodów teatralnych (aktor, reżyser, scenograf), rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze, propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze

  • przeliczanie kroków i stosowanie wyrażeń: do góry, obrót, w bok, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze, utrwalenie właściwych zachowań w kinie i teatrze

  • poznanie piosenki, rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie wyobraźni muzycznej, zachęcanie do aktywności, zabawy i współpracy w grupie

  • zapoznanie z ideą starego kina, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów, utrwalenie właściwych zachowań w instytucjach kultury

 

Ad.2. Przebudzenie po zimie

  • wprowadzenie nazw ubrań, obuwia i ich zastosowania, zapoznanie ze zwrotem ubierać się na cebulkę, kształtowanie nawyków ubierania się adekwatnie do pogody, wpajanie ostrożności w doborze garderoby

  • zapoznanie z różnymi zjawiskami atmosferycznymi, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, zapoznanie z przysłowiem W marcu jak w garncu, kształtowanie świadomości różnorodności zjawisk atmosferycznych, zachęcanie do wyrażania siebie poprzez różne formy, m.in. dramę

  • wprowadzenie pojęcia kalendarz pogodowy i nazw zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz wykonywania innych czynności matematycznych, kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego, zachęcanie do systematycznej pracy

  • poznanie nazw ptaków przylatujących do Polski na wiosnę, kształtowanie orientacji w przestrzeni, rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej, wyzwalanie wrażliwości na otaczającą przyrodę

  • zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy, kształtowanie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie zmysłów, zachęcanie do poznawania wszystkiego, co nowe, inne

 

Ad.3. W wiosennym ogrodzie

  • zapoznanie z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu, kształtowanie nawyku sprzątania, zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności (wynikających z kalendarza i natury) w określonym czasie, kształtowanie nawyku systematycznego wykonywania zadań i odkładania rzeczy na miejsce

  • rozróżnianie cebuli jadalnej i kwiatowej, utrwalenie znajomości zjawisk przyrodniczych zachodzących wiosną w ogródku, rozwijanie motoryki małej, doskonalenie umiejętności językowych poprzez tworzenie zdrobnień, rozwijanie umiejętności współpracy

  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania, utrwalenie nazw wiosennych kwiatów i wiedzy o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, zachęcanie do systematycznej pracy

  • utrwalenie wiedzy na temat zwierząt, roślin i ogrodu wiosną, rozwijanie słuchu muzycznego, wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, wzmacnianie relacji w grupie

  • utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin i tego, czego potrzebują do życia, kształtowanie postawy proekologicznej, otwartej na dobra natury, rozwijanie sprawności manualnej

 

Ad.4. Od kurnika do świątecznego koszyka

  • zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów, kształtowanie nawyku systematycznej pracy, utrwalanie odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody

  • utrwalenie nazw domów zwierząt: chlew, stajnia, obora, rozpoznawanie i wyodrębnianie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, kształtowanie postawy otwartej na przyrodę

  • zapoznanie z nazwami członków ptasich rodzin, utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo, uświadomienie dzieciom, że wśród zwierząt też są rodziny, kształtowanie postawy szacunku dla zwierząt

  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury

  • utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, ukazanie wartości tradycji, zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych

 

 

Wiersz marca
"Co słychać na wsi"
Wanda Chotomska

domek, drzewo, zwierzęta 

Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: – Kle, kle!
Na stawie: – Kwa, kwa!
Na polu: – Kraaa!
Przed kurnikiem: – Kukuryku!– Ko, ko, ko, ko, ko – w kurniku.
Koło budy słychać: – Hau!
A na progu: – Miau!
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu...

 

 

Piosenka marca
Piosenka pt.: "Idzie Wiosna polna drogą"
M. Majewska

zielona trawa z kwiatkami, motylek 

1. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni.
Teraz ładnie ciebie prosi, byś się w boćka zmienił.
Kle kle kle kle kle kle kle - byś się w boćka zmienił.

2. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni
Teraz ładnie ciebie prosi, byś w żabkę zmienił.
Kum kum kum kum kum kum kum - byś się w żabkę zmienił.

3. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni.
Teraz ładnie ciebie prosi, byś w wietrzyk zmienił.
Fiu fiu fiu fiu fiu fiu fiu - byś się w wietrzyk zmienił.

4. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni.
Teraz ładnie ciebie prosi, byś w wietrzyk zmienił.
Kap kap kap kap kap kap kap - byś się w deszczyk zmienił.