MIESIĘCZNY PLAN PRACY – MARZEC 2024r.
Grupa „Żabki”
Wychowawca: ALEKSANDRA KRALOVSKA
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
BLOKI TEMATYCZNE:
-
W kinie i w teatrze.
-
Przebudzenie po zimie.
-
W wiosennym ogrodzie.
-
Od kurnika do świątecznego koszyka.
Ad.1. W kinie i teatrze
-
wprowadzenie pojęć: kino i teatr, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze, propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze
-
zapoznanie z nazwami zawodów teatralnych (aktor, reżyser, scenograf), rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze, propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze
-
przeliczanie kroków i stosowanie wyrażeń: do góry, obrót, w bok, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze, utrwalenie właściwych zachowań w kinie i teatrze
-
poznanie piosenki, rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie wyobraźni muzycznej, zachęcanie do aktywności, zabawy i współpracy w grupie
-
zapoznanie z ideą starego kina, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów, utrwalenie właściwych zachowań w instytucjach kultury
Ad.2. Przebudzenie po zimie
-
wprowadzenie nazw ubrań, obuwia i ich zastosowania, zapoznanie ze zwrotem ubierać się na cebulkę, kształtowanie nawyków ubierania się adekwatnie do pogody, wpajanie ostrożności w doborze garderoby
-
zapoznanie z różnymi zjawiskami atmosferycznymi, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, zapoznanie z przysłowiem W marcu jak w garncu, kształtowanie świadomości różnorodności zjawisk atmosferycznych, zachęcanie do wyrażania siebie poprzez różne formy, m.in. dramę
-
wprowadzenie pojęcia kalendarz pogodowy i nazw zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz wykonywania innych czynności matematycznych, kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego, zachęcanie do systematycznej pracy
-
poznanie nazw ptaków przylatujących do Polski na wiosnę, kształtowanie orientacji w przestrzeni, rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej, wyzwalanie wrażliwości na otaczającą przyrodę
- zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy, kształtowanie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie zmysłów, zachęcanie do poznawania wszystkiego, co nowe, inne
Ad.3. W wiosennym ogrodzie
-
zapoznanie z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu, kształtowanie nawyku sprzątania, zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności (wynikających z kalendarza i natury) w określonym czasie, kształtowanie nawyku systematycznego wykonywania zadań i odkładania rzeczy na miejsce
-
rozróżnianie cebuli jadalnej i kwiatowej, utrwalenie znajomości zjawisk przyrodniczych zachodzących wiosną w ogródku, rozwijanie motoryki małej, doskonalenie umiejętności językowych poprzez tworzenie zdrobnień, rozwijanie umiejętności współpracy
-
doskonalenie umiejętności klasyfikowania, utrwalenie nazw wiosennych kwiatów i wiedzy o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, zachęcanie do systematycznej pracy
-
utrwalenie wiedzy na temat zwierząt, roślin i ogrodu wiosną, rozwijanie słuchu muzycznego, wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, wzmacnianie relacji w grupie
-
utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin i tego, czego potrzebują do życia, kształtowanie postawy proekologicznej, otwartej na dobra natury, rozwijanie sprawności manualnej
Ad.4. Od kurnika do świątecznego koszyka
-
zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów, kształtowanie nawyku systematycznej pracy, utrwalanie odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody
-
utrwalenie nazw domów zwierząt: chlew, stajnia, obora, rozpoznawanie i wyodrębnianie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, kształtowanie postawy otwartej na przyrodę
-
zapoznanie z nazwami członków ptasich rodzin, utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo, uświadomienie dzieciom, że wśród zwierząt też są rodziny, kształtowanie postawy szacunku dla zwierząt
-
zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury
-
utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, ukazanie wartości tradycji, zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych
Wiersz marca
"Co słychać na wsi"
Wanda Chotomska
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: – Kle, kle!
Na stawie: – Kwa, kwa!
Na polu: – Kraaa!
Przed kurnikiem: – Kukuryku!– Ko, ko, ko, ko, ko – w kurniku.
Koło budy słychać: – Hau!
A na progu: – Miau!
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu...
Piosenka marca
Piosenka pt.: "Idzie Wiosna polna drogą"
M. Majewska
1. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni.
Teraz ładnie ciebie prosi, byś się w boćka zmienił.
Kle kle kle kle kle kle kle - byś się w boćka zmienił.
2. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni
Teraz ładnie ciebie prosi, byś w żabkę zmienił.
Kum kum kum kum kum kum kum - byś się w żabkę zmienił.
3. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni.
Teraz ładnie ciebie prosi, byś w wietrzyk zmienił.
Fiu fiu fiu fiu fiu fiu fiu - byś się w wietrzyk zmienił.
4. Idzie Wiosna polną drogą, trawa się zieleni.
Teraz ładnie ciebie prosi, byś w wietrzyk zmienił.
Kap kap kap kap kap kap kap - byś się w deszczyk zmienił.