Żłobek

Ikona telefonu Tel. 604 472 570

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przedszkole

Ikona telefonu Tel. 535 172 235

PLAN MIESIĘCZNY – GRUPA „Biedronki”
Maj 2023r.

Wychowawca: Klaudia Giers

 

BLOKI TEMATYCZNE:

1. MAJOWE ŚWIĘTA
2. OD POMYSŁU AŻ PO DACH
3. ŚWIĘTO RODZINY
4. JAK POWSTAJE..?

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
● usprawnianie motoryki małej i percepcji wzrokowej, wdrażanie do kulturalnego
zachowania się wobec innych osób, nawiązywanie relacji rówieśniczych, zachęcanie
do uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat,
kształtowanie postawy patriotycznej, utrwalanie przekonania, że Polska to nasz dom
● poznanie symboli narodowych, kształtowanie postawy patriotycznej, rozwijanie
percepcji wzrokowej i słuchowej oraz słuchu fonemowego, ćwiczenie umiejętności
grafomotorycznych
● zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami miast, ćwiczenie aparatu mowy,
rozwijanie sprawności fizycznej i wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach
ruchowych, ćwiczenie logicznego myślenia, umiejętności odwzorowywania i
kodowania
● zapoznanie ze strojami ludowymi z różnych regionów Polski oraz z gwarą/dialektami,
tańczenie tańca ludowego, słuchanie utworów ludowych
● utrwalanie wiadomości na temat symboli narodowych, kształtowanie postawy
patriotycznej, wprowadzenie podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej i
niektórych państw członkowskich, rozwijanie wielu zmysłów, budowanie
wypowiedzi
● usprawnianie motoryki małej i percepcji wzrokowej, wdrażanie do kulturalnego
zachowania się wobec innych osób, nawiązywanie relacji rówieśniczych, zachęcanie
do uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat,
kształtowanie postawy patriotycznej, utrwalanie przekonania, że Polska to nasz dom
● poznanie symboli narodowych, kształtowanie postawy patriotycznej, rozwijanie
percepcji wzrokowej i słuchowej oraz słuchu fonemowego, ćwiczenie umiejętności
grafomotorycznych
● zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami miast, ćwiczenie aparatu mowy,
rozwijanie sprawności fizycznej i wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach
ruchowych, ćwiczenie logicznego myślenia, umiejętności odwzorowywania i
kodowania
● zapoznanie ze strojami ludowymi z różnych regionów Polski oraz z gwarą/dialektami,
tańczenie tańca ludowego, słuchanie utworów ludowych
● utrwalanie wiadomości na temat symboli narodowych, kształtowanie postawy
patriotycznej, wprowadzenie podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej i
niektórych państw członkowskich, rozwijanie wielu zmysłów, budowanie
wypowiedzi
● uświadomienie wartości, jaką jest rodzina, utrwalanie miłych słów, których należy
używać w rozmowach z bliskimi osobami, rozpoznawanie uczuć, rozwijanie percepcji
wzrokowej i kreatywności, ćwiczenie motoryki małej, rozwijanie sprawności
fizycznej
● rozwijanie aparatu mowy, uważne słuchanie tekstu literackiego i budowanie
wypowiedzi na jego temat, uświadomienie wartości, jaką jest rodzina, w tym
rodzeństwo, wspomaganie rozwoju społecznego, poszerzanie słownika czynnego o
pojęcie „drzewo genealogiczne”, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
● liczenie, dodawanie, odejmowanie, uświadomienie, że członkiem rodziny może być
także zwierzę, układanie przedmiotów zgodnie ze wzorem, wyrażanie radości z
udziału w zabawach ruchowych
● poznanie nowej piosenki, granie rytmicznie na wybranym instrumencie, integracja
grupy, uświadomienie roli rodziców w życiu dzieci, przygotowywanie upominków
dla najbliższych, klasyfikowanie, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach
ruchowych
● rozwijanie zdolności manualnych, poznawanie świata różnymi zmysłami,
wzbogacanie słownika czynnego, podkreślanie wartości, jaką jest rodzina, wyrażanie
radości z własnoręcznego przygotowywania upominków dla najbliższych,
podsumowanie zdobytej wiedzy
● zapoznanie z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania,
uświadomienie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze przez pracę, uświadomienie
możliwości oszczędzania pieniędzy, pobudzanie zainteresowania literami, rozwijanie
sprawności fizycznej
● poznanie etapów powstawania ubrań bawełnianych i rozwoju rośliny, z jakiej są
wykonane, zapoznanie z różnego rodzaju materiałami i przyborami krawcowej,
kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
● rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych, zapoznanie z etapami
produkcji przetworów mlecznych, wdrażanie do prawidłowych nawyków
żywieniowych, utrwalanie umiejętności matematycznych (liczenia, dodawania,
odejmowania na konkretach, odwzorowywania), zachęcanie do przeprowadzania
eksperymentów i wyciągania z nich wniosków
● rozbudzanie zainteresowań muzycznych, kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie
umiejętności śpiewania, poszerzenie wiedzy na temat instrumentów muzycznych,
budzenie poczucia przynależności do grupy
● poszerzenie wiedzy na temat sposobu powstawania ciasta oraz produktów z ciasta
(pieczywo, makarony itp.), zapoznanie z zawodem piekarza, rozwijanie motoryki
małej, stymulowanie wielu zmysłów, doskonalenie umiejętności współpracy,
poznanie powiedzenia „masz babo placek”, utrwalenie wiedzy
Codzienne aktywności:
● zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy
niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
● stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki, np. „Do
przedszkola” lub „Witaj…”;
● kształtowanie codziennych nawyków higienicznych- samodzielne korzystanie z
toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
● wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć,
sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie
podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do
zabaw;

Piosenka:
“Legendy”

Ref. Wędrują po Polsce
tędy i owędy
przecudne gawędy,
baśnie i legendy. /2x
Łypie Bazyliszek
okiem swoim smoczym.
Nie wolno mu nigdy
patrzeć prosto w oczy.
Warszawska Syrenka
ostry miecz ma w dłoni.
Tym mieczem i tarczą
miasta swego broni.
Ref. Wędrują po Polsce…
Na wiślanym brzegu
smok wawelski stoi.
Chociaż zieje ogniem,
nikt się go nie boi.
Harcuje Lajkonik
to w lewo, to w prawo.
Tańcuje po rynku
ze swoją buławą.
Ref. Wędrują po Polsce…
Stary Skarbnik lampę
górniczą zaświeci:
– Śląskich opowieści
posłuchajcie, dzieci.
Poznańskie koziołki
bodą się rogami.
Nad tarczą zegara,
w górze, ponad nami.
Ref. Wędrują po Polsce…
Lwy kamienne w Gdańsku
moc roboty mają.
Wrogów odpędzają,
gości zapraszają.
Ref. Wędrują po Polsce... /2x
Pięknych opowieści
razem posłuchajmy.
Każdą z nich jak klejnot
w sercu zachowajmy.

 


Wierszyk:
“Maj”


Najweselsze, najzieleńsze
maj ma obyczaje.
W cztery strony - świat zielony
umajony majem!
Ciepły deszczyk każdą kroplą
rozwija dokoła
z pąków - kwiaty, z listków - liście,
z ziółek - bujne zioła.
A po deszczu dzień pogodny
malowany tęczą
lubi wiązać krople srebrne
na nitkę pajęczą.
A gdy ciepła noc nadchodzi,
kiedy dzień już zamilkł,
maj bzem pachnie, wniebogłosy
dzwoni słowikami!