PLAN MIESIĘCZNY – GRUPA „Biedronki”
Kwiecień 2024r.
Wychowawca: Klaudia Giers
BLOKI TEMATYCZNE:
1). W ŚWIECIE KSIĄŻEK
2). DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
3). NA WIOSENNEJ ŁĄCE
4). KTO NAM POMOŻE?
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- poznanie sposobu dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania książek i odkładania ich na półkę, uświadamianie wartości lektury w życiu człowieka,wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za wspólne mienie
- poznanie pojęć biblioteka, księgarnia i różnic między tymi miejscami, ćwiczenie właściwego zachowania podczas wizyt w bibliotece, księgarni, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, zapoznanie z akcją „Drugie życie książki”,
uświadomienie wartości wynikającej z obcowania z książkami - poznanie procesu tworzenia książki i zawodów związanych z tym procesem, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie wyobraźni i kreatywności, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
- poznanie nowej piosenki, rozwijanie słuchu muzycznego, ćwiczenie umiejętności klasyfikowania książek ze względu na tematykę, kształtowanie umiejętności autoprezentacji
- utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, osób związanych z przygotowaniem książek, pobudzanie zmysłów, wdrażanie do samodzielnej pracy, uświadomienie korzyści płynących z regularnej lektury
- poznawanie zadań służb ratunkowych, kształtowanie umiejętności odpowiadania na pytania, zapoznanie się z hasłem ewakuacja i omówienie zasad zachowania się podczas ewakuacji, budowanie zaufania do innych, doskonalenie współdziałania w grupie, rozwijanie postawy wdzięczności wobec pracowników służb ratunkowych oraz innych ludzi
- poznanie specyfiki pracy policji, doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat, wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętego prawa
- poszerzenie i utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka, kształtowanie umiejętności układania i kontynuowania rytmów, rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej, plastycznej, doskonalenie umiejętności współdziałania z innymi dziećmi podczas zabaw i wykonywania zadań
- nauka rozpoznawania sytuacji, w których wzywa się pogotowie, ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy, kształtowanie umiejętności zachowania się w czasie choroby i korzystania z apteczki, budzenie wrażliwości muzycznej
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania typu faktur, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, utrwalanie znajomości numerów alarmowych i sytuacji, w których ich użycie jest niezbędne, poszerzenie wiedzy na temat służb ratunkowych, kształtowanie poczucia przynależności do grupy
Codzienne aktywności:
- zabawy dowolne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
- stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki, np. „Do przedszkola” lub „Witaj…”;kształtowanie codziennych nawyków higienicznych
Piosenka:
Piosenka ”Zajączek”
1.Długie uszy ma, o,o,o!
Skacze hop sa, sa ,o,o,o!
Cały szary jest o,o,o!
O kim mowa wiesz!
Re.: Wielkanocny zając
kica tu i tam,
słodycze roznosi,
radość daje nam!
2.Śmieszny ogon ma o,o,o!
Rusza nim,raz,dwa, o,o,o!
Bardzo miły jest,o,o,o!
O kim mowa wiesz!
Wierszyk:
„Kwiecień”
Przyszedł psotny kwiecień,
co miesza w pogodzie.
Raz ciepło, raz zimno
proponuje co dzień.
Drobne krople deszczu
w chmurze się nie mieszczą.
Z promieniami słońca
barwną tęczę wieszczą.
A w małym ogródku
Spore poruszenie,
gdyż wszystko rozkwita
na Wiosny życzenie.
Krokusy, hiacynty,
magnolia, forsycja.
Niejedna roślina wyglądem zachwyca.
Żonkile, szafirki
oraz tulipany.
Wiosna dba, by każdy
kwiat został podlany.
I czy to przypadek,
że na tych rabatkach
można drugą tęczę
dostrzec w pięknych kwiatkach?