PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNEJ
GRUPA "SARENKI"
MIESIĄC KWIECIEŃ 2024
Wychowawca: Marta Mynarska
Pomoc nauczyciela: Paulina Sołtysik
BLOKI TEMATYCZNE:
1. DZIEŃ TĘCZY
2. DZIEŃ ZIEMI
3. DZIEŃ MARCHEWKI
Ad1
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem tęczy, wzbogacenie informacji przyrodniczych, rozumienie zmian zachodzących w przyrodzie, rozwijanie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi ,rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, rozwijanie motoryki dużej, wyrażanie radości poprzez zabawę, poznaje wiersz o tęczy
- Utrwalenie kolejności nadchodzących pór roku i związanych z nimi zmianami, potrafi aktywnie się włączać do zabawy w zespole, wykonuje pracę plastyczną, zna podstawowe kolory, nauka mieszania kolorów , wyrażanie ekspresji twórczej, ćwiczenie manualne usprawniające motorykę małą, budowanie poprawnych relacji w grupie.
Ad2
- Kształtowanie postaw proekologicznych, poszerzenie wiedzy na temat otaczającej przyrody, doskonalenie umiejętności artystycznych, uświadomienie szkodliwego oddziaływania odpadów na środowisko, przyrodnicze, wyjaśnienie pojęcia „ekologia”, przedstawienie koloru zielonego i niebieskiego jako koloru przyjaznego środowisku.
- rozumie potrzebę ochrony środowiska naturalnego, wypowiada ekologiczne hasła i śpiewa piosenki o tematyce ekologicznej, ilustruje poprawnie ruchem piosenki i utwory muzyczne, troszczy się o przyrodę, nie zaśmieca środowiska, wie, jaka działalność człowieka może wpłynąć pozytywnie i negatywnie na przyrodę (jest świadome problemu), wie o segregacji śmieci, wie, co oznacza słowo „ ekologia”, czerpie radość ze wspólnej zabawy, przestrzega zasad bezpieczeństwa, zgodnie współpracuje w zespole, logicznie myśli, wyciąga wnioski, udziela
Ad3.
- poznanie wartości odżywczych marchewki, kształcenie przekonania o konieczności spożywania warzyw, poznanie urządzeń technicznych wykorzystywanych w kuchni, - kształtowanie nawyków higienicznych oraz czynności samoobsługowych, aktywne uczestnictwo w zajęciu, kształtowanie umiejętności społecznych, zgodne funkcjonowanie w zabawie z rówieśnikami, przestrzeganie reguł obowiązujący w grupie , kształcenie sprawności ruchowej, naśladuje i odtwarza poszczególne ruchy ciała oraz dźwięków, wykonuje pracę plastyczną, wyrażanie ekspresji twórczej, ćwiczenie manualne usprawniające motorykę małą,
- przekonanie dzieci do spożywania warzyw i tłumacząc jak ważne są dla zdrowia, wie jak wygląda marchewka i poznaje jej wartość odżywcze, wie, że myjemy warzywa przed spożyciem, rozumie konieczność mycia rąk przed przystąpieniem do pracy i prawidłowo to robi, wie, że używając sokowirówki należy zachować ostrożność, aktywnie uczestniczy w zajęciach, degustuje przygotowana surówkę, odczuwa radość i zadowolenie z własnych i wspólnych działań,
Piosenki do zajęć:
https://www.youtube.com/watch?v=5ALLSLmof9g
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
https://www.youtube.com/watch?v=BFZ7oKmn7WQ
Maria Konopnicka
„Tęcza”
— A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?
— Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.
Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!
Dzień Ziemi’’ Dagmara Zosiuk
Ziemia to nasza mama
Powinna wyglądać jak dama
Być zawsze czysta i pachnąca
Bukiety kwiatów zbierająca
O naszą planetę dbajmy
Trosk jej nie dodawajmy
Dbając o przyrodę
Oszczędzaj wodę!
Segregujmy śmieci
To wiedzą nawet dzieci!
,,Nie wypalajcie traw!’’
Rzekł dumny paw
Dzień Ziemi świętujmy
Wszyscy się radujmy
Głośno zaśpiewamy
Ziemi uśmiech damy!
Marchewka
Jan Brzechwa
Dawno temu, choć nikt o tym nie wie,
Marchewka rosła na drzewie,
A że tak wysoko rosła -
Była okropnie wyniosła.
O kapuście mówiła „kapucha”,
Z brukwi się wyśmiewała, że jest tłustobrzucha,
A jak się wyrażała o rzepie,
Nawet nie wspominać lepiej.
Pomidor nazywała czerwoną naroślą,
Sałatę - jarzyną oślą,
Ziemniak - ślepiem wyłupiastym,
A koper, po prostu, chwastem.
„Ja, - mówiła marchewka - ja to jestem taka,
Że jeśli tylko zechcę, zakasuję ptaka,
Rosnę w górze, na drzewie, lecz jak będzie trzeba,
Pofrunę nawet do nieba!
Ja jestem nadzwyczajna, w smaku niebywała,
Jam owoc nad owoce, ze mną nie przelewki!”
Tak mówiła marchewka - głupia samochwała.
Dlatego właśnie dzieci nie lubią marchewki.