Żłobek

tel Tel. 604 472 570

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przedszkole

tel Tel. 535 172 235

PLAN MIESIĘCZNY – grupa „Żabki”

Wychowawca: Elżbieta Stelmach

Luty 2020

BLOKI TEMATYCZNE

  1. Hej, ha, co to gra?
  2. Malujemy świat
  3. Zaproszenie do teatru
  4. Dzieci – wspaniali artyści

Ogólne cele wychowawczo dydaktyczne

  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką (cisza, dźwięki wysokie i niskie, ciche i głośne, krótkie i długie, nazwy instrumentów, tańce i pląsy)
  • poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień muzycznych
  • wdrażanie do czynnego i zgodnego współdziałania w zespole rówie­śniczym
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązują­cych podczas pobytu w przedszkolu
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspól­nego muzykowania
  • rozwijanie umiejętności rozumienia siebie, swoich uczuć i emocji
  • rozwijanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji w sposób społecznie akceptowany
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z muzyką
  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów
  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • rozwijanie sprawności fizycznej oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i gimnastycznych
  • rozwijanie precyzji i szybkości ruchów (motoryka mała)
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – rozkładanie przyborów do prac plastycznych oraz technicznych i sprzątanie po zajęciach
  • rozszerzanie słownika dziecka o wyrażenia i zwroty dotyczące uczuć i emocji
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawo­wych emocji
  • doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich myśli i uczuć poprzez różne środki wyrazu artystycznego
  • wdrażanie do współdziałania w parach, małych grupach i w zespole rówieśniczym
  • wdrażanie do poszanowania pracy ludzi oraz jej wytworów
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspól­nego działania (działalność plastyczno-techniczna)
  • budowanie czynnego i biernego słownictwa związanego ze sztuką (malarstwo, rzeźba, rękodzieło, nazwy zawodów)
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanego kryterium
  • poznanie zawodów (malarz, rzeźbiarz, artysta) oraz narzędzi wykorzystywanych w ich pracy
  • doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, wypowiadania się na dany temat
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień plastycznych i technicznych
  • rozwijanie sprawności fizycznej, ilustrowanie muzyki ruchem w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem ze sztuką
  • doskonalenie umiejętności określania i wyrażania swoich emocji (gra aktorska – wchodzenie w rolę, wczuwanie się w odgrywaną postać, ćwiczenia z użyciem rekwizytu i bez)
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej
  • rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia
  • rozwijanie zainteresowania pracą zawodową ludzi dorosłych (zawo­dy związane z teatrem, tj. aktor, reżyser, pisarz, choreograf)
  • stwarzanie okazji do samodzielnego rozwiązywania zadań i czerpa­nia radości z efektów pracy
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
  • budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka, związanego z teatrem
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej
  • kształtowanie pojęć matematycznych
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień teatralnych
  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich
  • rozwijanie sprawności manualnej (precyzji i szybkości ruchu)
  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka w zakresie wyra­żania uczuć i emocji z wykorzystaniem dostępnych środków wyrazu
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązują­cych podczas pracy grupowej, w tym do czekania na swoją kolej
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • budowanie poczucia własnej wartości oraz sprawczości
  • kształtowanie umiejętności autoprezentacji
  • budowanie zainteresowania dziecka językiem ojczystym
  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • rozwijanie kreatywności – inspirowanie do wymyślania i przestrze­gania reguł gier matematycznych
  • poznawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły zainteresowanie dziecka

Zadania do codziennej realizacji

  • Zabawy z „Rymowankami” – wierszykami porządkującymi rytm dnia
  • Zabawy przy muzyce – ruchowo – rytmiczne – rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
  • Zabawy rozwijające sprawność fizyczną
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie
  • Nabieranie sprawności w czynnościach samoobsługowych
  • Rozwijanie w dzieciach wiary we własne możliwości poprzez pozwalanie im na samodzielność w różnych aspektach życia
  • Słuchanie tekstów czytanych przez Nauczyciela, zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami – rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.