Żłobek

Ikona telefonu Tel. 604 472 570

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przedszkole

Ikona telefonu Tel. 535 172 235

Żabki

PLAN MIESIĘCZNY – grupa „Żabki”

Wychowawca: Elżbieta Stelmach

Marzec 2020

BLOKI TEMATYCZNE

  1. Odkrywamy tajemnice Ziemi
  2. Zwierzęta i rośliny wokół nas
  3. Kosmiczne przygody
  4. Mali ekolodzy

Ogólne cele wychowawczo dydaktyczne

  • rozwijanie mowy i myślenia
  • posługiwanie się zmysłami w czasie eksploracji świata
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmio­tów według podanego kryterium
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządko­wanie się określonym zasadom, podziałowi ról i przydzielonym czynnościom do wykonania)
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w naj­bliższym otoczeniu
  • wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
  • budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacu­nek, uznanie, odpowiedzialność
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji w sposób społecznie akceptowany
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • kształtowanie umiejętności autoprezentacji
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka oraz precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas zajęć oraz w trakcie spożywania posiłków
  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych oraz naśladowczych
  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku, samodzielne ubieranie się i rozbieranie
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjem­nych i nieprzyjemnych
  • wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
  • rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmio­tów według podanego kryterium
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów i kolorów
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (woda, ziemia, powietrze)
  • wdrażanie do poszanowania i ochrony przyrody
  • rozwijanie umiejętności współdziałania jako podstawy budowania współpracy
  • wdrażanie do respektowania norm społecznych przyjętych w kontr­akcie grupowym
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyra­żenia związane z kosmosem
  • wdrażanie do wypowiadania się na dany temat
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
  • wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach rucho­wych, inspirowanie do aktywności własnej
  • rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)
  • kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych
  • budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicz­nym
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych

Zadania do codziennej realizacji

  • Zabawy z „Rymowankami” – wierszykami porządkującymi rytm dnia
  • Zabawy przy muzyce – ruchowo – rytmiczne – rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
  • Zabawy rozwijające sprawność fizyczną
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie
  • Nabieranie sprawności w czynnościach samoobsługowych
  • Rozwijanie w dzieciach wiary we własne możliwości poprzez pozwalanie im na samodzielność w różnych aspektach życia
  • Słuchanie tekstów czytanych przez Nauczyciela, zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami – rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej

Piosenka: „Słoneczko późno dzisiaj wstało”

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.